Friday, March 21, 2014

::REWIND::

Assalamualaikum
Selamat tghari


Fuhh Fuhhh..tedia berhabuk bersawang gila blog aku. lamanya  tak nengok beliau.

hurmmmm disebabkan kelmarin kuar keputusan SPM makanya arini aku nk rewind SPM aku dulu. thn 2003. result?? aku bangga dgn usaha yg dah aku lakukan!! mintak p mintak mai. upu isi, poli isi, ikm pn aku isi..kikiki

niat di hati nk p mengaji jauh dr famili..sebab?? ayah terlalu mengongkong(tp da sedar semua tu untuk kebaikan aku)..last sekali dpt poli(mmg tu pn yg aku harap)yes!! course yg dapat memang aku minat pn..AKAUN!! tp aku langsung tadak basic akaun sbb masa form 4&5 aku tak amik akaun. tp aku minat akaun. berkat usaha gigih aku dapatlah jugak grade dgn pointer yg agak memberangsangkan.

Cita-cita aku nk jd cikgu sebenarnya. dr sekolah rendah sampailah ke sekolah menengah yg tu lah aku nk jadi.aku penah kena sumpah dulu dgn cikgu perdagangan aku masa form 4. aku igt lagi dia cakap "saya sumpah kamu jadi cikgu nanti"..uwaaaaa.. tacing sekejap okeh!!

apply keja macam2 da lepas grade tu. yg paling terpaksa keja kt satu company secretary tu. keja la bg nak menampung anak 2 org n membantu en hubby. gaji ciput sgt! org kata susah dulu senang kemudian.. aku REDHA!!ceywah..

then sekarang kehidupan da makin stabil..ALHAMDULILLAH..
bila difikir2kan balik sebenarnya termakbul sumpah cikgu aku tu..walopun aku bukan cikgu sekolah tp aku sebagai PENDIDIK kanak-kanak.. tanpa kami sebagai pendidik kanak-kanak ni anak2 takkan belajar pendidikan awal kanak-kanak.betoi dak???

lastly aku suka dgn kerjaya aku sekarang ini.
ok *peace*
babai...........
assalamualaikum................

No comments:

Post a Comment