Sunday, March 20, 2011

::STEAMBOAT::

hohoho arini da set ngn my brother nk kuar mkn2 mlm ni.best2.yer la sekali sekala kitorg jumpa kn.my brother balik kampung 4 hari.so sempat la jmpa 2 hari :) kitorg plan nk g mkn steamboat kt renaz restaurant,nk pegi semua satu famili.

saya balik keja petang tu da sampai umah dekat pukul 6 ptg dh.settle keja umah ckit n then mandi pastu suruh anak2 siap.dlm pukul 8lbh cmtu kitorg gerak la ke rumah ayah saya yg hanya 15minit jer sampai la.hihihi...dh sampai umah ayah saya tu abg saya baru nk bersiap,pas dia bersiap wife dia plak bersiap,anak2 dia kedua2nya tdo.letih sgt main kot siang tadi.ayah saya plak tak nak pergi sbb dia sakit perut dan rasa x sedap badan.mak saya plak x nak sbb klu dia pergi tggl ayah saya sorg plak kt umh,takut jd apa2 x der sapa lak nk tolong.bagusnya mak saya,harap2 saya pn akan jd mcm mak saya jgk nanti.amin :) jadinya yg pergi hanya saya, MY LUVLY HUBBY, abg man, kak long, andy, ci in n anak2 kitorg jer.tp tu pun da ramai, xceluih meja dh tu pn.hihihi(dh meja kecik)
dalam pukul 0830pm mcm tula kitorg gerak ke renaz restaurant dgn menaiki 2 buah kereta yg kedua2nya adalah kereta gen2 cuma kaler jer berbeza.sehati sejiwa kan kitorg..:)sampai kt renaz ouchhh ramainya org,semua meja da penuh,dlm tgh berbincang nk duduk kt mana tgk2 ada org bangun apalagi terus la kitorg g duduk tempat tu.order minuman,saya minum carrot susu,MY LUVLY HUBBY, anak saya(abg long n abg ngah),adik saya, dan anak sedara saya minum laici ais,kakak ipar saya minum limau ais,abg saya yg 1st minum jus epal n abg saya yg 2nd minum jus oren.lps tu saya n kakak ipar saya g amik makanan (ops lupa nk gtau kdai tu buffey) pastu bermula la aktiviti kami....................:)


saya dgn kak long sedang cbuk merebus memanggang


 lps dh masak kitorg yg isteri2 la makan dulu,yg suami2 lak jaga anak dulu.hehe.lepas saya makan MY LUVLY HUBBY lak mkn tp saya tumpang makan lg dgn MY LUVLY HUBBY pnya mangkuk.hihihi.saya skrg mmg kuat makan sampai abg saya pn da tegur yg saya ni gemok.alamak takut la plak rasa,tp mkn byk jgk,mcm mana nih..huhu.....abg saya n kakak ipar pn cmtu gk.kena wt shift klu kuar makan kt luar.hehe.siap ngn tambah lg mknn kitorg ni.makan mmg sepuas hati lah.sampai abg saya kata 'alamak kita jer x bangun lg dr tempat,org lain dah ramai bangun dari tempat masing2'..hehehe

 masa untuk makan :)

setelah perut masing2 kenyang kitorg pn balik dgn perut yg tersangat2 kenyang.MY LIL BABY lak masuk jer keta terus tido,ngantuk sgt dia,kesian plak...


 abg saya yg 1st



 saya n k.long(turn kitorg jaga anak)


 iman,apix,bdk mana xtau n abg ngah


 saya n abg saya yg 2nd


 pinggan yg da kosong :)






No comments:

Post a Comment