Sunday, May 8, 2011

:: SELAMAT HARI IBU ::

hari ni 8 MAC 2011 ada HARI IBU sedunia. sempena hari ibu ni saya nk ucapkan SELAMAT HARI IBU kepada IBU saya yg tersayang dan IBU MENTUA saya yang tercinta:

UNTUK MAK
terima kasih di atas segala pengorbanan mak kepada nie(panggilan mak saya utk saya). mak dh byk berkorban utk nie dan keluarga, jasa mak tak mampu nie balas walau dgn apa cara sekalipun. kasih mak tak pernah berbelah bahagi antara kami adik beradik. mak sanggup wt apa saja utk kita sekeluarga walaupun diri mak sendiri yg tersiksa. kalau anak2 mak hadapi kesusahan mak akan lakukan apa saja asalkan kami semua boleh hadapi kesusahan walaupun ayah tak setuju dgn apa yg mak lakukan tp mak tetap nk buat demi untuk anak2 mak. byk yg mak korbankan untuk kami. nie byk buat silap kt mak tp mak langsung tak pernah merungut atau mengeluh, mak sabar sabar hadapi karenah nie yg mcm2 ni. mak fhm apa yg anak mak nk tp anak2 mak tak pernah memahami mak tp mak percayalah sekarang ni sejak nie dh jadi ibu nie dh sedar bagaimana rasanya seorang ibu itu. nie tau mak nk korbankan segalanya untuk anak2 mak tp mak juga terikat dengan tangungjawab mak sebagai isteri. nie sayang mak sgt2. sekali lg terima kasih yg tak terhingga untuk my MAK yang sgt2 saya sayang PN. ZAITON BINTI ABAS
UNTUK MY MOM IN LAW
first sekali wanie nk ucapkan SELAMAT HARI IBU utk mak. terima kasih di atas segala pengorbanan mak untuk wanie selama wanie jadi menantu mak. mak dh wanie anggap mcm mak wanie sendiri. masa wanie dlm pantang, mak jaga wanie dengan baik sekali, bangun awal pagi mak sediakan sarapan utk wanie,panaskan tungku utk wanie tungku dan mcm2 lagi. tak terhingga ucapan terima kasih wanie utk mak. kadang2 juga mak yg ironkan baju keja wanie n abg, tu tak masuk lagi pengorbanan mak utk anak2 wanie iaitu cucu2 mak yg mana yg tulah manis dan yg tulah pahit. wanie sayang mak sgt2, lastly, terima kasih yg tak terhingga juga utk MY MOM IN LAW PN. SUZANA BT SEMAN

UNTUK DIRI SENDIRI
wahhh kali ni saya menyambut hari ibu utk yg ke enam kalinya, dulu tak berapa sgt tau ttg hari ibu ni tp skrg da pandai cket. haha.. thn lepas anak saya yg 1st bagi saya kad yg sgt cantek, dia buat kt sekolah dgn cikgu dia, yg 2nd n last tu tak tau lg. diorg masih kecik lg, xphm apa la ari ibu tu. hihihi...tp thn ni hari ibu tak dapat saya sambut wif anak2 saya sbb saya kena menghadiri KURSUS PERMATA selama sebulan yg diadakan di BANGI :( sedih sgt
pg2 lg MY LUVLY HUBBY dh bbm kt saya wish 'SELAMAT HARI IBU untuk SYG  <3<3   :*   <3' (ni la ucapan MY LUVLY HUBBY utk saya. thanx a lot abg  :*  semoga kita dapat membahagiakan anak2 kita dengan penuh kasih sayang, dpt pendidikan sempurna dan mcm2 lagi la asalkan semuanya sempurna utk anak2 :)



 LAKARAN KASIH BUAT IBU

Ibu….
Wajahmu sentiasa memancar ceria
Bibirmu tersulam senyum bahagia
Walau derita menyuntik sengsara
Kau sabar harunginya

Ibu…
Kau korbankan segala demi anakmu
Kau rela apa saja untuk menatap senyumku
Pengorbananmu cukup bermakna
Pengorbananmu  amat berharga
Ikhlasnya kau melimpahkan kasih
Setianya kau menyulam sayang
Teguhnya ikatan mesra
Ibarat karang di lautan sana
Budi yang kau semai
Hanya tuhan yang tahu menilai
Tulusnya budi membentuk sahsiah terpuji

Ibu…
Hanya kau ratu hatiku
Hanya kau cahaya kasihku
Terima kasih ku rangkaikan
Atas untaian cinta yang kau sembahkan
Ku iring doa sepanjang hidupmu
Moga kau bahagia meniti usia
Kerana kaulah penyuluh jalan ke syurga…


2 comments:

  1. mesti best kan jadi ibu..thun dpn pah pulak bleh rasa..:)..tapi skang wlau baby still lam perut lg, tp kta rela sgala2nya utk baby kn..:)..

    ReplyDelete
  2. hihi..mmg best pn pah, tp kdg2 ada letih la jgk, biasala budak2..hepi mother`s day utk pah jgk :)

    ReplyDelete